1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten tussen Praktijk Multime en haar cliënten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
​
2. Afspraak en Annulatiebeleid
Afspraken kunnen telefonisch, per e-mail of online worden gemaakt.
-
Indien je verhinderd bent, vragen wij je vriendelijk de afspraak minstens 48 uur op voorhand te annuleren of te verplaatsen.
-
Bij laattijdige annulatie of verplaatsing (< 48 uur) of bij niet verschijnen op een afspraak, behouden wij ons het recht voor om de geplande sessie volledig aan te rekenen, tenzij bij overmacht. Indien overmacht moet dit aangetoond kunnen worden aan de begeleider in kwestie.
-
Annulaties kunnen via telefoon, voicemail of e-mail worden doorgegeven.
​
3. Duur en Tarieven van Sessies
De duur en het tarief van sessies worden vooraf meegedeeld en bevestigd bij het maken van een afspraak. Tenzij anders afgesproken, duren individuele sessies gemiddeld 50 minuten.
​
4. Beroepsgeheim en Vertrouwelijkheid
Wij hechten groot belang aan jouw vertrouwen.
-
Alle therapeuten en medewerkers van Praktijk Multime zijn gebonden aan het beroepsgeheim, zoals bepaald in de wet op de uitoefening van de gezondheidszorgberoepen en de deontologische code van hun beroepsvereniging.
-
Alles wat gedeeld wordt tijdens een sessie, wordt strikt vertrouwelijk behandeld.
-
In uitzonderlijke omstandigheden (bijvoorbeeld bij acuut gevaar voor jezelf of anderen) kan het beroepsgeheim worden doorbroken, steeds met het oog op jouw veiligheid en die van anderen.
​
5. Privacy en Gegevensbescherming
Praktijk Multime verwerkt jouw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR).
-
Je gegevens worden enkel gebruikt voor het leveren van therapeutische diensten en het voeren van administratie (zoals facturatie en afsprakenbeheer).
-
Je hebt steeds het recht om je gegevens in te kijken, te verbeteren of te laten verwijderen.
-
Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, geef je toestemming dat andere hulpverleners binnen de praktijk om het dossier in te lezen, voor progressie van het dossier.
-
Je gegevens worden veilig bewaard en niet gedeeld met derden zonder jouw expliciete toestemming, tenzij wettelijk verplicht.
Voor meer informatie verwijzen wij naar onze privacyverklaring.
​
6. Klachten
Indien je niet tevreden bent over de behandeling of begeleiding, nodigen we je uit om dit eerst met je therapeut te bespreken. Komen jullie er samen niet uit, dan kun je terecht bij de bevoegde klachtencommissie van de beroepsvereniging van je therapeut.